Summering

Jaha då va det dags för en liten summering av Köpenhamnsresan. Lite väl varmt va det. Måndagen och tisdagen va olidliga. Och dom har verkligen inte några fläktar inne i butikerna. På många sätt skiljer danmark sig från svergie. Några bra exempel:
  • På fina resturanger går dom i foppatofflor
  • Säljarna patar i mobil och äter kulglass på Illumm ( Köpenhamns svar på NK )
  • ALLA cyklar. Cykelbud, cykelpoliser och cykeltaxi för att nämna några.
  • Polisen kör in på torgen, går in på seveneleven och köpen en läsk och sätter sig på motorhyven och äter glass och röker
  • Dom pratar så fort och pratar gärna med golvet istället för med dig
  • Dom roar sig med att stå likt statyer utklädda till vikingar eller troll eller nått annat knäppt utmed ströget och tycker att dom ska få pengar för detta.
  • Dom tar 150 kronor för en näve karameller
Det har iallfall vart riktigt skoj. Vi eller JAG ska jag nog säga åkte massa galna karuseller medan Linus stod och tog kort. Han vågade iallafall åka slänggungan efter lite tjat från min sida. :) Och 2 psykbryt fick vi på varandra under dessa 3 hektiska dagar. Och jag kan inte sluta skratta åt det. Han fick brytet när jag ville in på HM och skrek på mig:
- Men jag vill ju ha GLASS  NUUUU !
Och jag fick ett psykbryt på honom när han stannade vid övergångstället när det slog om till röd gubbe medan jag skyndade mig över. Men HALLÅ jag fick ju vänta nästan en minut. Haha det måste ju endå va rätt bra mellan oss om det är våra största bekymmer. haha. Jag har legat och skrattat åt det halva natten.
Shopping in my burberrydress.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0