Söndag

Ja då var det söndag kväll. Denna helgen har jag gjort ungefär INGEN nytta. Har legat helt däckad. Jag är sjuk igen så klart. En blandning mellan bihåleinflammation, öroninflammation, tandvärk, avslagen käke, en axel som har hoppat ur led. Ja gott folk precis så har det kännts. Jag börjar nästan skratta lite åt allt detta. Vad är det som händer? Jag har alltid haft en hög smärttröskel men detta tar priset. Jag har sovit ungefär 2 timmar per natt och resten ligger jag bara och lider. Jag kan utan överdriva säga att så mycket smärta jag kännt de senaste 3 månader har jag inte kännt under hela mitt 25 åriga liv. Kan man vara allergisk mot graviditet? Men jag har i alla fall hittat några små knep som hjälper när jag har rikigt ont. Riskudde, massage, Loui, lugn musik och dagdrömmar.
Har vart hos mamma och pappa hela helgen. Meningen var att jag skulle hjälpa till mamma och rensa huset på skräp och Linus skulle hjälpa pappa och bygga ett vedförråd. Vi får så mycket hjälp av dom så då känns det så bra att få ge tillbaka någongång. Men det blev inte som vi tänkte. Linus och pappa byggde ett fint och ståtligt vedförråd och mamma fick springa och ta hand om mig och värma rispåsen stup i ett och massera. Vad skulle jag göra utan henne. O va skulle jag göra utan min Linus. Det är i sådana här tillfällen man verkligen inser hur lyckligt lottad man är med så fina människor i sin närhet.
 
 
 Och det är inte bara fina människor som jag har runt mig. Loui vakar över mig när jag ligger o vilar. Han lämnar inte min sida även om alla leker i trädgården. Min älskade vovve.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0